|marți, iulie 7, 2020
Sunteti aici: Home » Noutati » Europenilor le plac telefoanele deştepte, dar nu le place să dea bani pe serviciile de telefonie
  • Urmareste-ne!

Europenilor le plac telefoanele deştepte, dar nu le place să dea bani pe serviciile de telefonie 

Europenii sunt tot mai dornici să adopte noile
tehnologii, după cum reiese din ultimul sondaj
la nivelul UE, potrivit unui comunicat
al Comisiei Europene.

Deşi europenii sunt deschişi la oportunităţile oferite de noile instrumente şi servicii, după cum reiese din cifrele privind noile abonamente la internet şi privind utilizarea internetului pentru efectuarea de apeluri vocale, aceştia se gândesc de două ori înainte de a efectua un apel telefonic sau de a se conecta la internet, din cauza costurilor aferente acestor servicii.

Multe telefoane, doar jumătate “inteligente”
Telefoanele mobile sunt acum pretutindeni, dar numai jumătate sunt “inteligente”. Ponderea abonamentelor la telefoane care includ accesul la internet variază de la 55% din numărul total al abonamentelor în Suedia, Danemarca, Marea Britanie, Finlanda, Franţa şi Olanda, la mai puţin de 35% în Belgia, Grecia, Ungaria, Cipru, România, Bulgaria şi Portugalia. Această rată de penetrare mai scăzută a telefoanelor inteligente este caracteristică în multe ţări în care abonaţii cu acces la servicii de internet mobil îşi limitează timpul petrecut online deoarece îşi fac griji din cauza cheltuielilor — Ungaria (35%), Portugalia (58%), Grecia (53%), Cipru (52%), Belgia (47%) şi România (45%).

Vorbim mai puţin
În prezent, din cauza grijilor legate de costuri, peste jumătate din cetăţenii UE îşi limitează apelurile efectuate de pe mobil către numere naţionale (55%) şi internaţionale (54%). Procentul celor care îşi limitează apelurile naţionale este de peste 70% în Grecia (81%), Portugalia (79%), Irlanda (72%) şi România (71%).
Accesul în bandă largă de la domiciliu este o realitate pentru 3/4 din gospodării: 72,5% din gospodăriile din UE au în prezent o conexiune în bandă largă, cifră în creştere de la 67,3% în 2011 (sursa: Eurostat). În România, creşterea înregistrată a fost de 20 de puncte procentuale, iar în Slovacia de 16,7 puncte, în prezent peste 50% din gospodăriile din toate statele membre având o conexiune în bandă largă. Iar distincţia între telefonie şi internet se estompează rapid: 34% utilizează internetul pentru a efectua apeluri vocale (Voice over Internet Protocol sau “VOIP”), în creştere cu 7 puncte în 2012. Dintre aceştia, 28% utilizează internetul pentru a vorbi gratis cu utilizatorii aceleaşi reţele VOIP, iar 4% utilizează VOIP pentru a efectua apeluri internaţionale mai ieftine. Apelurile prin intermediul aplicaţiilor online sunt extrem de populare în Bulgaria (57%), Cipru (55%), Estonia (54%), Lituania şi Letonia (51%). Serviciile VOIP sunt mai puţin utilizate în Portugalia (18%), Italia (26%), Spania (28%) şi Grecia (29 %), dar devin mai populare, utilizarea acestor servicii înregistrând o creştere medie de 7 puncte comparativ cu 2011. Creşterea utilizării VOIP pare să urmeze creşterea utilizării serviciilor de comunicaţii în bandă largă; de exemplu, în Cipru, în 2012 numărul gospodăriilor conectate la internet a crescut cu 11%, iar utilizarea serviciilor VoIP a crescut cu 16 puncte.
“Garantarea faptului că aşteptările consumatorilor pot fi transformate în realitate la un preţ accesibil este unul dintre obiectivele pachetului «Un continent conectat», care va fi prezentat de Comisie în septembrie”, a declarat Neelie Kroes, vicepreşedinte al Comisiei Europene şi comisarul responsabil pentru Agenda digitală.

Citeste mai departe